adidas
Brandul adidas a fost fondat la începutul secolului al XIX-lea în Bavaria. Vă prezentăm istoria mărcii în funcție de reperele importante ale companiei.
1900/1949 Primii ani
Fiecare poveste mare are un început. Adidas a început într-un mic oraș german din Bavaria. După primii pași în curățătoria mamei sale, Adi Dassler a înregistrat „Gebrüder Dassler Schuhfabrik” și în 1924 și-a început misiunea de a oferi sportivilor cel mai bun echipament posibil. Medaliile de aur de la Amsterdam (1928, Lina Radke) și Berlin (1936, Jesse Owens) au fost primele repere - și acesta a fost doar începutul poveștii.
1949 Tatăl fondator
În 18 august 1949, Adi Dassler a înregistrat „Adi Dassler adidas Sportschuhfabrik” și s-a apucat de lucru cu 47 de angajați în micul oraș german Herzogenaurach. În aceeași zi, a înregistrat și un pantof care includea adidas 3-Stripes. De la aceste începuturi modeste, povestea a început să capete un succes mondial.
1954 O minune la Berlin
Cine ar fi crezut că screw-in-studs (crampoane cu șurub) la ghete de fotbal ușoare o să facă istorie? Când echipa națională de fotbal a Germaniei s-a confruntat cu Ungaria net superioară în finala Cupei Mondiale din 1954, ei au câștigat în acea seară mult mai mult decât doar trofeul de campion. Victoria lor incredibilă a răsunat în întreaga lume zeci de ani. Chiar și datorită ghetelor de fotbal adidas.
1967 Pantaloni de trening Franz Beckenbauer
Pantalonii de trening Franz Beckenbauer și-au sărbătorit debutul, devenind prima piesă vestimentară pentru adidas, prin care și-a deschis un model complet nou pentru o companie care a făcut până atunci doar încălțăminte.
1970 Încrederea atleților
Cum profitați la maximum de îmbrăcămintea dvs. sport? Trebuie alese produse inovatoare care ajută în activitățile sportive. Adi Dassler a dezvăluit că secretul succesului a avut și alte componente personale. I-a cunoscut pe sportivi personal (pe unii dintre ei chiar i-a invitat în vizită la Herzogenaurach), i-a ascultat cu atenție, urmărind în permanență ce ar putea fi îmbunătățit. Cei mai buni dintre cei mai buni au avut încredere în adidasi și asta nu se va schimba în următoarele decenii.
1978 Moartea unui cizmar
Adi Dassler a murit pe 6 septembrie, cu puțin timp înainte de a împlini 78 de ani. Bărbatul, care a redefinit industria articolelor sportive aproape fără ajutor și a ridicat ștacheta cu o milă, a lăsat în urmă o societate prosperă. Sfârșitul unei ere Dassler a devenit începutul alteia. Fiul Horst, cu sprijinul mamei sale Käthe, a preluat compania și domină piața, inclusiv marketingul sportiv modern.
1984 Un calculator pentru picioarele dvs.
Noutatea a depășit perioada sa, sistemul introdus Micropacer - acum cunoscut sub numele de miCoach - oferă statistici privind performanța sportivilor.
1987 Sfârșitul afacerii de familie
Horst Dassler a murit prematur în 1987, la doi ani după mama sa Käthe. A fost un moment prost pentru adidas. După ce familia Dassler a părăsit compania, conducerea s-a schimbat, ceea ce a făcut că strategia sa dubioasă și deciziile proaste să provoace o pierdere record în 1992 și au adus compania în pragul falimentului.
1989- 1994 Inovația nu doarme niciodată
În timp ce compania încă se lupta cu probleme financiare, noua echipă de marketing a redirecționat adidas către ceea ce se știa de câțiva ani pentru și anume să îi facă pe atleți mai buni. Unele dintre cele mai cunoscute inovații adidas, precum Torsion (1989), Device Concept (1991), Streetball Campaign (1992) și Predator Football Boots (1994) s-au născut în această perioadă nefavorabilă.
1997 Noul membru al echipei - Salomon
Reîntors, adidas a adăugat un nou membru în echipa sa. Datorită achiziției Salomon și a mărcilor sale Salomon, TaylorMade, Mavic și Bonfire. Compania și-a schimbat numele în Adidas-Salomon AG.
2000 Secol nou, noi diviziuni
Intrând în noul secol, grupul adidas a reapărut în joc. Adidas este primul din industrie care a introdus un nou stil de viață, cu accent pe îmbrăcămintea de stradă inspirată de sport. În anii următori, s-a născut un nou parteneriat cu Yohji Yamamoto (2002) și Stella McCartney (2004).
2009- 2012 Găsirea noilor colegi de echipă
În 2011, grupul adidas a achiziționat specialistul în echipamente pentru outdoor Five Ten și TaylorMade, precum și prima companie de golf Ashworth în 2009.
2015 Crearea unei noi strategii
În martie 2015, a prezentat o altă strategie de plan de afaceri pe cinci ani pentru grupul adidas. „A crea un nou” este o atitudine care o conduce în viitor. Prin sport, area puterea de a schimba vieți. Vrea să inspire și să ofere oamenilor posibilitatea să folosească puterea sportului în viața lor.